فین تک
فین تک

فین تک

USSD چیست و چگونه کار می‌کند؟

آپلود عکس

USSD چیست و چگونه کار می‌کند؟

USSD مخفف جمله Unstructured Supplementary Service Data است. در اصل، این یک پروتکل پیام رسانی مشابه پیام کوتاه (سرویس پیام کوتاه) است که بیشتر افراد روزانه از آن برای ارسال پیام‌های متنی استفاده می‌کنند و همچون اس ام اس، محصول زمان قبل از تلفن‌های هوشمند است. USSD راهکاری برای ارتباط در لحظه است و مانند سرویس اس ام اس دارای تأخیر نیست، اما چون خصوصیت ذخیره و ارسال را ندارد، اگر پوشش از بین برود تعامل با کاربر به صورت کامل قطع خواهد شد.

USSD چیست؟

یک پروتکل ارتباطی است که از کدهای ساخته شده از شخصیت‌های موجود در تلفن همراه استفاده می‌کند. این روش بر مبنای تعامل با اپراتورهای موبایل استوار است. در این روش دیتا ارسالی به سرور بدون ذخیره شدن اطلاعات در سرور پاسخ داده می‌شود و بلافاصله پس از دریافت درخواست کاربر از موبایل، یک ناحیه در سرور برای بررسی درخواست ایجاد می‌گردد.

این فناوری دارای ساختاری مجزا برای تامین امنیت نمی‌باشد و از استانداردها و مکانیزم‌های امنیتی شبکه GSM/UMTS استفاده می‌کند.

USSD چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

تمام اتصالات USSD کم و بیش به همان روش شروع می‌شوند. شما پیام را توسط کد ارسال می‌کنید. کد ترکیبی از اعداد و کاراکترهای خاص است. شرکت مخابراتی شما از این کد استفاده می‌کند تا شما را به سمت سرویس صحیح هدایت کند. هنگام برقراری تماس با سرویس، به اطلاعات، داده‌ها، به روزرسانی‌ها یا برنامه‌های ساده ارائه شده توسط سرویس دسترسی خواهید داشت.
چگونه از USSD استفاده می‌شود؟

یکی از رایج ترین کاربردهای USSD مربوط به پرداخت و تراکنشهای بانکی است. این نوع خدمات دارای امنیت بالایی است. درخواست‌های ارسالی از سمت شما مستقیماً به سرور بانک ارائه دهنده خدمات منتقل می‌شود و در واقع زمانی که شما اطلاعات کارت بانکی خود را جهت نهایی کردن خرید وارد می‌کنید جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت. بستری مناسب برای امنیت اطلاعات شما فراهم است. سرور نیز متناسب با درخواست ارسالی، پاسخ را به سمت اپراتور ارسال و اپراتور هم به کاربر می‌رساند.

همچنین می‌توان به روزرسانی‌های موجود شبکه‌های اجتماعی، مانند فیس بوک و توییتر را از طریق USSD دریافت کرد.

سپس، برنامه‌های کاربردی ساخته شده زیادی بر روی USSD وجود دارد. می‌توانید یک کد USSD را شماره گیری کنید و یک فهرست باز خواهد شد. از درخواست اطلاعات گرفته تا حتی پرداخت هزینه خدمات. برنامه‌های این فناوری در واقع در بعضی از نقاط مانند آفریقا بسیار محبوب هستند.

USSD همچنین در دنیای بانکداری برنامه‌های کاربردی دارد. ماهیت سریعش، آن را برای پاسخ به سوالات و حتی انتقال اطلاعات ایده آل می‌کند. ارسال پیام از طریق آن سریعتر از یک برنامه بانکی تلفن همراه است و تقریباً از طریق هر تلفن همراهی قابل انجام است.

 


جهت خرید و اجرای ;کدهای USSD بهمراه تست رایگان و آموزش میتوانید از لینک زیر ثبت نام و شروع کنید و به کدهای USSD دست یابید.
آپلود عکس


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد